Sunday, May 31, 2009

Part 1

22 Mei 2009

Pukul 10.00 pg: Mak ngan ayah ak smpi dan dipickup oleh mak sedara ak... Ak yg time tu kat klas, mcm x sedap ddk sbb hp ak mati... Takot2 parents ak kol ke tuk pick up ak skali sbb esoknye kitorng nk pegi kl tuk attend weeding sepupu ak... Blk umah je, tros ak charge hp ak... X de missed kol... Nmpknye ak kene pegi sendiri la...

Pukul 2.00 ptg: Ak berlps dan smpi lam kol 4 ptg.. Kol kakak ak, si Wani.. Perbualan ak scr roughnye... (x bape nk ingt da)

Aku : weh, smpi da ni...
Wani : Hahaha... Tipu la...
Aku : La... betol la...
Wani : Gile la abi ni... Kenapa awal sgt? Bodoh la...
Aku : Hahahaha... Sbb takot amai org lam ktm nnti... X abes keje agi ke? (ak da stat pk nk tido mn tuk abeskan 2, 3 jam ni)
Wani : X lg la... Tgu la.. Wani tak tau bole kluar x ni... Apasal la bonggok sgt?
Aku : Keh keh keh... Ye la, ye la...
Wani : Ish, gila la budak ni....


Ak beli sandwich n stat mkn tuk mengisi ms senggang ak... Haih, terasa cam perantau lak... Tak lm pastu, dr jauh, ak nmpk kete kakak ak... Aih, cepat lak... Ak cpt2 bgun n bli snek kegemaran rmi tuk kakak ak sblom die smpi dpn... Wat penyejuk ati, pengisi perot... Msk je lam kete, die kate die ade keje sket agi, kene amek plan kat pejabat ukur... (kak ak project officer tuk CBE kat UIA) Ak dgr ngan tekun smbil mkn snek yg ak bli tuk kakak ak... Oh, x ingt nk bg lak... Fishball separuh tu ak ulur kat kakak ak...

Die time tu mmg tgh gabra sbb die ingt opis ttp kol 5.30... Tp benonye opis kan ttp kol 4.30? Time tu da kol 4.25 or sumthng... Lam tgh pecut2 tu, die suh kol opis tu... Haih, minah ni bab2 tepon msti suh ak... Tau la suara i ni suara profesional... Ak pon tepon la...

Aku : Allo? Opis jabatan ukur?
Cik opis : Ya.
Aku : A, opis bukak agi tak?
Cik opis : Um, nk pergi mn tu?
Aku : (Aih, nape nk tnye ak nk pegi mn lak? Ak kalo bole nk blk umah la.. Ape punye x bernas la soklan cik opis ni... Tp, ak cube pk diluar kotak...) Nak pegi mn? (Ak tnye wani n die ckp nk pegi kaunter... Kejadah kaunter?! Ah, lyn je la...) Kaunter2...
Cik opis : Ok, sy bg no n directkan skali...
Aku : Ok2...
Cik opis : 0x-xxxxxxx.. Ok, sy directkan...
Aku : A, baiklah... (formal x saye?)

Lalalala~ (oh, ade muzik2 gak... kih kih kih... comel la pejabat ukur ni)

Aku : Allo?
Encik opis : Ya.
Aku : Ha, opis ttp kol bape? (straight to da point, x de belok2)
Encik opis : Alamak, da ttp la...

Haih pjg lak entri ak ni tls bende alah ni.... Sng2 cite ak pon pujuk abes2 encik opis tu tuk tgu kitorng... Pki ayat power taraf SPM je... Last2 die pon ckp, "hah, dtg la cpt." Yatta~

"Terime kasih, jasa mu dikenang!" kate wani kat pkck tersebut (pas dpt je plan tu) diatas kesudian beliau meng'overtime'kan diri beliau lam bbrp minit tuk kitorng..

Mlm tu, kakak ak si mek na smpi... (die study kat UIA Kuantan)... Pas pekena 'burger-yg-dibuat-oleh-pasangan-bercinta' smbil layan Suju kat pc kakak ak, kitorng tido lam kol 2 pg lebeh...

Burger daging dari bibir ikan...

No comments: